در شهر » سیاست شهر
کد خبر : 1680
شنبه - 14 اسفند 1395 - 11:21

تعلل شورا در اجرای طرح بازرسی و نظارت از شهرداری جای سوال دارد

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه تعلل شورا در اجرای طرح بازرسی و نظارت از شهرداری جای سوال دارد، گفت: شورا که وظیفه‌اش نظارت مستقیم بر شهرداری است، چرا تا الان هیچ کاری در این زمینه نکرده و به وظیفه قانونی خود عمل نمی‌کند؟

تعلل شورا در اجرای طرح بازرسی و نظارت از شهرداری جای سوال دارد

به گزارش “شورانیوز”  احمد حکیمی‌پور، عضو شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به طرح بازرسی و نظارت از شهرداری تهران، گفت: در گذشته برای تحقیق و تفحص از شهرداری یک طرح یک فوریتی و یک طرح دو فوریتی که دوستان اصولگرا داده بودند، به تصویب رسید. در آن زمان عنوان تحقیق و تفحص تغییر کرد و اسمش را “بازرسی و نظارت” گذاشتند. چند ماه از تصویب این دو طرح گذشته، اما شورا هنوز گزارشی نداده و هیات رییسه بسیار تعلل کرده است.

وی افزود: در بحث واگذاری املاک، دستگاه‌های ذی‌ربط دیگر مانند دادستانی، سازمان بازرسی ورود کرده‌اند، ولی سوال اساسی این است که شورا بنا بر وظیفه قانونی خود چه کار کرده است؟ جای سوال دارد که شورا که وظیفه‌اش نظارت مستقیم بر شهرداری است، چرا تا الان هیچ کاری نکرده و به وظیفه قانونی خود عمل نمی‌کند؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بنده هفته گذشته در جلسه شورا تذکری در ارتباط با تعلل شورا نسبت به طرح بازرسی و نظارت و همچنین پرونده واگذاری املاک بر شهرداری دادم، اما با توجه به اینکه تذکر شفاهی جای پیگیری ندارد، به صورت مکتوب این موضوع را حتما پیگیری خواهم کرد.

حکیمی‌پور با بیان این مطلب که در گزارش مکتوبی که خواهم نوشت، ابهامات گزارش شهردار و ناقص بودن آن را مطرح خواهم کرد، گفت: این گزارش را پس از اینکه آماده شد، به هیات رییسه و دستگاه‌های ذی‌ربط مانند سازمان بازرسی و دادستانی ارائه خواهم داد.

این عضو شورای شهر تهران افزود: در خصوص موضوع واگذاری املاک همه جا حرف زدند و حتی یک NGO که توسط آقای توکلی اداره می‌شود، نظرشان را در این رابطه دادند، اما شواری شهر نگفته است که نظرش درباره این پرونده چیست؟ و این موضوع با توجه به جایگاه شورا و اینکه مستقیما با شهرداری در ارتباط است، جای سوال دارد؛ این شرایط و تعلل شورا، افکار عمومی را منتظر گذاشته است.