استان ها » در شهر » سمنان
کد خبر : 1458
چهارشنبه - 11 اسفند 1395 - 10:01
سمنان؛

فرودگاه سمنان اقدامات گذشته چشم انداز آینده

یادداشتی به قلم رییس شورای اسلامی شهر سمنان

فرودگاه سمنان اقدامات گذشته چشم انداز آینده

به گزارش «شورانیوز»  به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر سمنان، فرودگاه یکی از زیرساخت های اساسی برای پیشرفت شهر سمنان است. سمنان با بیش از دویست هزار نفر جمعیت، پرجمعیت ترین شهر استان، دارای بیشترین نرخ رشد جمعیت و شهری صنعتی معدنی می باشد که برای ادامه روند رو به رشد خود نیازمند وجود زیرساخت هایی نظیر فرودگاه می باشد.
شورای اسلامی شهر سمنان در دوره چهارم از ابتدای فعالیت خود تمام تلاش خود را برای احیای این فرودگاه به کار بست که خوشبختانه پس از تشکیل جلسات متعدد با مدیریت فرودگاه سمنان و سایر مسؤولین کشوری از جمله وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان فرودگاه های کشور، روند اجرایی این زیرساخت ملّی آغاز گردید.

حضور آقای مهندس شجاعی مدیر فرودگاه سمنان که مدیری لایق و کارآزموده می باشد، کمک شایانی به این روند نمود. همچنین حضور به هنگام سازمان های مردم نهاد نظیر بنیاد همیاری توسعه آموزش عالی، بنیاد توسعه سمنان، انجمن دوستداران میراث فرهنگی و … شورای اسلامی را در پیگیری این خواست عمومی یاری کرد که جا دارد از زحمات این عزیزان نیز تقدیر گردد.

ضمناً نباید از نظر دور داشت که پیگیری ها و راهبری های مسؤولین ارشد استانی نظیر استاندار محترم و معاونین ارجمند ایشان، نمایندگان مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار محترم و مدیران محترم کل استان؛ مردم مرکز استان را نسبت به آینده ای روشن امیدوارتر از گذشته نمود. ضمن آنکه شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای همجوار نیز شورای اسلامی شهر سمنان را در این مهم، یاریگر بودند.

مجموعه مدیریت شهری در راستای ارتقای جایگاه مرکز استان و علیرغم اینکه شاید به لحاظ ظاهر امر در این مورد خاص مسؤولیتی نداشت، ولی به صورت جدّی با مهندس شجاعی همراهی نمود که آخرین اقدام نمایندگان شهروندان سمنانی، اختصاص یک قطعه زمین و یک واحد آپارتمان به مجموعه فرودگاه سمنان بود.

با استعانت از پروردگار متعال و با ادامه ی این همکاری ها و هماهنگی ها در سطح استانی و ملّی می توان به آینده ی این فرودگاه امیدوار بود و باید تلاش شود تا این فرودگاه به فرودگاهی نمونه در کشور، دارای مرز هوایی و با کلیه امکانات مورد نظر برای یک فرودگاه بین المللی و معین برای کلانشهر تهران تبدیل گردد.

در پایان از مسؤولین ارجمند و ارشد استان تقاضا داریم با ایفای تعهدات استانی، به راه اندازی هرچه سریع تر این فرودگاه کمک نمایند.
علی همتی – رییس شورای اسلامی شهر سمنان