استان ها » تهران » در شهر
کد خبر : 1502
چهارشنبه - 11 اسفند 1395 - 11:16
طلایی بیان کرد؛

شهرداری تهران در قبال دریافت عوارض به شهرک ها سرانه های خدماتی ارائه کند/ مدیریت محله مرکز تربیت نیروهای مورد نیاز حوزه فرهنگی و اجتماعی شود

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت : شهرداری سرای محلات را پایگاهی برای تربیت نیروهای مورد نیاز خود در حوزه فرهنگی کند تا هم کارکنان سرای محلات از امنیت شغلی بهره مند باشند و هم شهرداری از ظرفیت مردمی استفاده کرده باشد.

شهرداری تهران در قبال دریافت عوارض به شهرک ها سرانه های خدماتی ارائه کند/ مدیریت محله مرکز تربیت نیروهای مورد نیاز حوزه فرهنگی و اجتماعی شود

به گزارش «شورا نیوز» به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران؛ مرتضی طلایی در سیصد و سی و چهارمین جلسه شورا گفت: در آیین نامه مدیریت محلات (تبصره سه ماده هفت)، پرداخت هرگونه حق‌الزحمه بابت کارهای انجام شده توسط شهرداری به مدیر و کارکنان سرای محله ممنوع است.

وی ادامه داد: اما باید در نظر داشت که به هر حال تعدادی نیروی جوان در طول سالیان گذشته به این مجموعه جذب شده‌اند و خدمات فراوانی که در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی شهر و محلات ارائه شده است مرهون زحمات امنا و شورایاران در برنامه‌ریزی برنامه‌های محلات و مدیر و کارکنان سراهای محلات در اجراست.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: با ارائه راه حلی در کوتاه مدت با استناد به مصوبه شورای شهر موضوع بیمه این عزیزان قابل حل خواهد بود بدون آنکه تعهد و بار مالی برای شهرداری به همراه داشته باشد .

طلایی افزود: مسئله دیگر این است که شهرداری می تواند در راستای تامین نیروهای مورد نیاز خود در حوزه اجتماعی و فرهنگی از کارکنان سراها و با اولویت آنها استفاده کند تا حقی از این افراد ضایع نشود.

وی یادآور شد: شهرداری سرای محلات را پایگاهی برای تربیت نیروهای مورد نیاز خود در حوزه فرهنگی در نظر بگیرد تا کارکنان سرای محلات و مدیر محله از امنیت شغلی برخوردار و بتوانند جذب شهرداری شوند.

وی در ادامه افزود: نکته دوم اهمیت طرح شهرک‌هاست. شهرک‌های بسیاری در شهر تهران وجود دارد که قانوناً برای ارائه خدمات شهری به آنها منع قانونی وجود دارد.

عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری باید همانگونه که از همه شهروندان عوارض دریافت می کند از آنها نیز عوارض دریافت کند و البته طبق قانون تمام خدمات را نیز به آنها ارائه دهد.

طلایی خاطرنشان کرد: اسناد مالکیت این شهرک‌ها در حال حاضر مسئله‌ساز شده است. برخی ساکنین شهرک‌ها بعد از بیست سال و سی سال هنوز سند ندارند و مالکیت مردم بر این املاک را دچار مشکل کرده است.

وی تأکید کرد: مناسب است که شهرداری به این موضوع ورود پیدا کند و مسئله پایان کار و اسناد مالکیت این افراد را حل کند.

انتهای پیام/