استان ها » تهران » در شهر
کد خبر : 1259
دوشنبه - 9 اسفند 1395 - 12:51
رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران مطرح کرد

تسریع در بهره برداری از تونل ” آرش – اسفندیار” در محله کاووسیه

رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران از تسریع در احداث و بهره برداری از تونل آرش اسفندیار و همچنین از بررسی احداث پارکینگ طبقاتی در محدوده میدان ونک خبر داد.

تسریع در بهره برداری از تونل ” آرش – اسفندیار” در محله کاووسیه

به گزارش «شورانیوز» به نقل از خبرگزاری خبرنگار فارس، محسن پیرهادی درباره وضعیت محله کاووسیه واقع در منطقه ۳، اظهار کرد: در حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری امکان احداث فضای سبز و بوستان در سطح محله در دست بررسی است.

وی تصریح کرد: نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری به موقع زباله های بازیافتی، شستشوی منظم مخازن، افزایش تعداد مخازن، جمع آوری مکانیزه زباله و نیز اجرای طرح تفکیک زباله تر و خشک از جمله مواردی است که باید مورد توجه معاونت مربوطه شهرداری منطقه قرار بگیرد.

پیرهادی گفت: امکان پیش بینی پمپ بنزین در حوالی خیابان گاندی، غرس نهال در اطراف خیابان ها و زمین های بایر، امکان احداث میدان میوه و تره بار، تأمین روشنایی معابر و بوستان ها در سطح محله به ویژه در بوستان صبا، بوستان خشایار و حواشی بزرگراه کردستان، خیابان ونک، امحاء حیوانات موذی اعم از موش، لایروبی انهار سرپوشیده در سطح محله، امکان توسعه شبکه آبیاری فضای سبز به منظورهدر رفت بی رویه آب خام سایر مواردی است که در حوزه سلامت در دست پیگیری است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک محله نیز مواردی در دست بررسی است که از آن جمله می توان به امکان احداث پایانه تاکسیرانی و اتوبوسرانی در شمال غربی میدان ونک، اصلاح هندسی خیابان نلسون ماندلا نرسیده به تقاطع چهارراه جهان کودک، چهارراه اسفندیار و تقاطع نلسون ماندلا، ورودی بزرگراه کردستان، خیابان ونک و میدان عطار اشاره کرد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به بررسی سایر موضوعات در حوزه عمران اشاره کرد و گفت: امکان پیش بینی پل زیرگذر یا روگذر در تقاطع بزرگراه شهید حقانی، امکان تسریع در احداث و بهره برداری از تونل آرش اسفندیار، احداث پارکینگ طبقاتی در محدوده میدان ونک، خیابان حضرت ولیعصر (عج) تقاطع میرداماد و اطراف خیابان نلسون ماندلا، مناسب سازی پیاده روها، نصب چراغ راهنمایی در چهارراه اسفندیار و تقاطع نلسون ماندلا و افزایش ایستگاه های تاکسی، اتوبوس و مترو از دیگر مواردی است که در دست پیگیری است.

وی با اشاره به افزایش سرانه ورزشی در سطح محله کاووسیه، بیان کرد: توسعه مراکز فرهنگی و ورزشی در سطح محله، تسریع در احداث و بهره برداری از مسجد ولایت در خیابان ولیعصر (عج)، احداث و گسترش فضاهای کتابخانه، احداث مراکز خدماتی اعم از فروشگاه های زنجیره ای و شهروندی با مشارکت بخش خصوصی در دست بررسی است.

به گفته پیرهادی در حوزه معماری و شهرسازی محله کاووسیه همچنین نظارت مستمر بر نحوه صدور پروانه های تجاری، اداری و مسکونی بلند مرتبه در سطح محله و ممانعت از تغییر کاربری مسکونی با توجه به ظرفیت اشباع کاربری های اداری و تجاری در محله مذکور در دستور کار قرار دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: با توجه به پیشنهادات مطرح شده از سوی اهالی و شورایاران محله کاووسیه، تلاش می شود اعتبارات مورد نیاز جهت عملیاتی شدن درخواست ها تخصیص یابد.

انتهای پیام/