گزارش شهر
کد خبر : 1191
یکشنبه - 8 اسفند 1395 - 17:45

مترو تهران می‌تواند تا روزی ۵ میلیون سفر انجام دهد

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: در صورت تأمین واگن‌های مورد نیاز، هر خط مترو تهران می‌تواند تا روزی یک میلیون سفر انجام دهد.

مترو تهران می‌تواند تا روزی ۵ میلیون سفر انجام دهد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شورا نیوز ؛ دکتر احمدی بافنده با بیان اینکه پایتخت هر روز با ترافیک سنگین‌تر و آلودگی هوای بیشتری مواجه می‌شود افزود: تقریباً می‌توان گفت تنها راهکار مؤثر در کاهش این موارد استفاده حداکثری از مترو به عنوان حمل و نقل پاک و سریع است.

وی افزود: با تأمین ناوگان و بعضاً گسترش کمی خطوط فعلی می‌توان تا روزی ۵ میلیون سفر درون شهری را با مترو انجام داد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با اشاره به اینکه خط یک مترو تهران گستره مناسبی دارد و تعداد ناوگان آن هم در حد مطلوبی است گفت: خط یک که شمال و جنوب پایتخت را به هم متصل کرده پرمسافر ترین خط مترو تهران است و این خط اکنون در مرز جابجایی یک میلیون سفر در روز هست اما در خط ۲ به خاطر طول کمتر آن این ظرفیت ایجادنشده است.

وی با بیان اینکه باید خط ۲ مترو تهران از سمت شرق گسترش پیدا کند گفت: با گسترش این خط به سمت دماوند شاید بتوانیم به ظرفیت ۹۰۰ هزار سفر در روز برسیم.

احمدی بافنده به خط ۳ مترو تهران به عنوان طولانی‌ترین خط مترو تهران اشاره کرد و گفت: اکنون مهمترین مشکل ما در خط سه میزان کم قطارهای فعال در آن است این خط با تقویت ناوگان و رساندن فاصله گذر قطارها به ۳ تا ۵ دقیقه می‌تواند در روز بیش از یک میلیون سفر را انجام دهد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران ادامه داد: افزایش ۳۳ درصدی تعداد قطارهای فعال این خط در بهمن ماه سبب شد تا ما از روزانه ۲۰۰ هزار سفر به ۳۵۰ هزار سفر برسیم که البته هنوز تا شرایط مد نظر فاصله داریم.

احمدی بافنده خط ۴ مترو تهران را یکی از خطوط مهم مترو دانست و گفت: این خط با گذر از محل‌های پرترددی چون آزادی، انقلاب و میدان شهدا یکی از خطوط استراتژیک ماست که باید هم از لحاظ ناوگان و هم از نظر طول خط تقویت شود.

وی تصریح کرد: خط ۴ باید هم از سمت غرب و هم از شرق گسترش یابد تا بتواند سهم بیشتری را در کاهش ترافیک شهری ایفا کند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در ادامه به خط ۵ که یک خط برون شهری است اشاره کرد و گفت: این خط هم می‌تواند تا روزی بیش از ۵۰۰ هزار سفر را انجام دهد.

احمدی بافنده خاطر نشان کرد: تاکنون انجام ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار سفر را با همین امکانات موجود تجربه کردیم اما بی شک تقویت مترو تهران می‌تواند به میزان زیادی به کاهش بار ترافیک سطح شهر کمک کند.

به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران مدیریت ساعات پرتردد مترو و سوق دادن مردم به سمت ساعات کم ترددتر هم می‌تواند به افزایش بهره‌وری از مترو تهران کمک کند.

وی در این خصوص گفت: ما اکنون در ساعات ابتدایی صبح و عصر که زمان رفت و آمد کارکنان است با حجم بالای مسافر روبرو هستیم اما می‌توان برای استفاده بیشتر از مترو در زمان‌های کم تردد برنامه ریزی کرد.
منبع:مشرق
انتهای پیام/