به گزارش «شورا نیوز» به نقل از خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره ابلاغ بخشودگی سود و جریمه دیرکرد وام های زیر ۱۰۰ میلیون، گفت:‌ متأسفانه بخشنامه‌ای که به بانک‌ها ابلاغ شد با تأخیر صورت گرفت و تا به امروز تمامی بخشنامه‌های مربوط به این مسئله به همه بانک‌ها ابلاغ شده است.

سیف درباره تزریق اسکناس‌های نو به بانک‌های کشور گفت: طبق روال هر سال در این زمینه مشکلاتی نداشته ایم و در طی هفته آینده اسکناس نو در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد.

وی درباره ارسال پیامک‌های الکترونیکی بانکی که با کسر وجه از حساب مشتریان صورت می‌گیرد، گفت: اصولا ارائه خدمات الکترونیکی بانکی هزینه دارد اما هیچ بانکی نمی‌تواند اجباری در این زمینه داشته باشد.

سیف افزود: هر مشتری که خدمات موبایل بانک را نمی‌خواهد باید به بانک مربوطه اعلام کند، در صورت ارسال مجدد پیامک‌های بانکی، مردم می‌توانند در این زمینه شکایت کنند.

رئیس بانک مرکزی با اشاره به مهم‌ترین نقاط قوت نظام بانکی کشور در سال جاری گفت: همواره در نظام بانکی کشور نقاط قوت و ضعف وجود دارد، علی‌رغم محدودیت منابع و تسهیلات در نظام بانکی ما حرکت مثبتی برای تخصیص منابع محدود انجام شد.

وی تصریح کرد:‌ یکی از این موارد موضوع تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط بود که نزدیک به ۲۱ هزار واحدهای کوچک و متوسط تسهیلات ۱۶ هزار میلیارد تومانی دریافت کرده‌اند که این امر منجر به تثبیت اشتغال شد.

انتهای پیام/