گزارش شهر
کد خبر : 1141
چهارشنبه - 4 اسفند 1395 - 16:55
در حاشیه نشست هیات دولت:

چیت چیان: تغییر مقره‌های برق خوزستان یکی از طرح‌های ضربتی وزارت نیرو

وزیر نیرو گفت: یکی از طرح های ضربتی وزارت نیرو برای مقابله با قطعی برق خوزستان تغییر مقره‌های برق از جنس سرامیکی به سیلیکونی است.

چیت چیان: تغییر مقره‌های برق خوزستان یکی از طرح‌های ضربتی وزارت نیرو

به گزارش «شورا نیوز» به نقل از خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید چیت چیان وزیر در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات وزارت نیرو برای تجهیز آب باکیفیت در استان خوزستان گفت: برای این موضوع سرمایه‌گذاری عظیمی برای انتقال آب باکیفیت از رودخانه کرخه به شهرهای دشت آزادگان، اهواز، آبادان، خرمشهر و شادگان انجام شده است.

وی افزود: همچنین سیستم‌های تصفیه آب ساخته شده و همواره تلاشمان این است که آب باکیفیت برای مردم تهیه کنیم.

وی با بیان اینکه امکان دارد به ندرت آب بدون کیفیت در اختیار شهروندان اهوازی قرار گیرد، گفت:‌ گاهی اوقات ممکن است در یک بخشی لوله‌ای شکسته شود و یا پس از قطعی آب و ایجاد جریان دوباره آب گل آلود شود، اما با این وجود تمامی تصفیه‌خانه‌ها در حال فعالیت هستند تا آب باکیفیت را به مردم این منطقه برسانند.

چیت‌چیان با اشاره به اقدامات ضرب‌العجلی وزارت نیرو برای مقابله با قطعی برق در این استان گفت:‌ تا به امروز کلیه پست‌های انتقال و فوق توزیع برق را شستشو داده‌ایم و بیش از ۲۰۰ اکیپ پیمانکار از سراسر کشور کار شستشو مقره‌های خطوط انتقال برق را انجام داده‌اند.

وی با اشاره به یکی از طرح‌های ضربتی این وزارتخانه اظهار کرد: یکی از اقدامات ما تغییر کلیه مقره‌ها از جنس سرامیکی به جنس سیلیکونی است که یکی از قابلیت‌های این مقره‌ها آب‌گریز و خاک‌گریز بودنش است که با اندک باد ملایم خاک از روی آنها پاک می‌شود.

چیت‌چیان با تأکید بر اینکه در حال حاضر ۲۶ پست برقی شدیدترین گرد و غبار را دارند، تصریح کرد: این مقره‌ها توسط اسپری و مواد سیلیکونی پوشش داده می‌شود و تمام پست‌های جدیدی که در این استان ساخته می‌شود از نوع پست‌های GIS است.

وزیر نیرو با اشاره به قابلیت‌های پست‌های GIS گفت: تمام تجهیزات هدایت‌کننده برق در داخل لوله قرار می‌گیرند و گاز SfX دارند و گرد و غبار بر آنان اثری ندارد.

چیت‌چیان خاطرنشان کرد: ‌در حال حاضر تمام پست‌های برق در خوزستان مجهز به سیستم‌های شستشوی ثابت‌اند و دیگر نیازی به ماشین‌های شستشوی مقره ندارند، تا امروز نیز نزدیک به ۴۰ دستگاه مقره‌شو از سوی وزارت نیرو خریداری شده است.

انتهای پیام/