دسته‌بندی نشده » محرم 95
کد خبر : 706
چهارشنبه - 7 مهر 1395 - 15:54

همایش «فلسفه قیام عاشورا» در فومن برگزار می شود

فومن- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با اشاره به برگزاری همایش «فلسفه قیام عاشورا» گفت: این همایش با هدف بررسی آواها و نواهای عاشورایی در شهرستان فومن برگزار می شود.

همایش «فلسفه قیام عاشورا» در فومن برگزار می شود

یوسف نیک انجام در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و واقعه تاریخی عاشورا، اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن در نظر دارد تا در این خصوص همایشی موضوعی برگزار کند.

وی با بیان اینکه این همایش با عنوان «فلسفه قیام عاشورا» برگزار می شود، گفت: هدف از برگزاری این همایش تحقیق و بررسی در زمینه نواها و آواهای عاشورایی که توسط مداحان و هیأت های مذهبی در طول این دهه اجرا می شود، است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن خاطرنشان کرد: این همایش ساعت ۹:۳۰ صبح یکشنبه ۱۱ مهر ماه در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن برگزار می شود.

به گفته این مسئول حجت الاسلام سلیمان پور ابراهیم مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان به عنوان سخنران این مراسم است.

وی همچنین به برپایی نمایشگاه عکس «عاشورایی» نیز در تالار این نهاد اشاره و تصریح کرد: موضوع این نمایشگاه مراسمات و آئین های قیام عاشورا است.