آذربایجان شرقی » استان ها » دسته‌بندی نشده
کد خبر : 62
شنبه - 3 مهر 1395 - 13:47
شهردار تبریز خبر داد:

تبریز میزبان یازدهمین المپیاد ورزشی آتش‌نشانان و امدادگران کشور

تبریز – شهردار تبریز از برگزاری یازدهمین المپیاد ورزشی آتش‌نشانان و امدادگران کشور به میزبانی تبریز خبر داد.

تبریز میزبان یازدهمین المپیاد ورزشی آتش‌نشانان و امدادگران کشور

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی با اعلام این خبر اظهار داشت: یازدهمین المپیاد عملیاتی ورزشی آتش‌نشانان کشور طی روزهای ۹ تا ۱۵ مهرماه سال جاری با حضور تیم‌های عملیاتی و ورزشی از سازمان های آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ها به میزبانی تبریز برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: تیم های حاضر در این مسابقات در رشته‌های مختلف ورزشی، عملیاتی و امداد، مطابق قوانین و مقررات فدراسیون بین المللی ورزش آتش نشانان و امدادگران به رقابت خواهند پرداخت.

شهردار تبریز با تاکید بر حفظ آمادگی مداوم آتش‌نشانان اظهار داشت: همگام با توسعه زیرساخت‌های ایمنی شهری و تامین تجهیزات آتش‌نشانی، باید ارتقای توانمندی‌های عمومی با محوریت آمادگی و نشاط جسمانی، مورد توجه قرار گیرد.

شهردار تبریز تقویت مهارت، دقت و افزایش سرعت عمل، بالا بردن توان عملیاتی و افزایش اعتماد عمومی به توانمندی آتش نشانان و امدادگران کشور، تبادل اطلاعات و انتقال تجارب بین آتشنشانان همچنین تاثیر مثبت این رقابتها در ایفای نقش حرفهای جامعه آتشنشانان را از اهداف مهم المپیاد خواند.

نجفی با اشاره به پیشینه این المپیاد یادآور شد: مسابقات عملیاتی ورزشی آتش نشانان کشور از سال ۱۳۷۸ توسط سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور برنامهریزی و با تشکیل کارگروه آمادگی جسمانی و ورزش آتشنشانان کشور مسابقات و برنامههای مختلف ورزشی و مهارتی در سطح سازمان های آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری‌های کشور برگزار میشود.

وی اظهار امیداواری کرد با تداوم اجرای اینگونه برنامه ها روز به روز بر دانش عملیاتی آتش‌نشانان در زمینه های عملیات امداد و نجات افزوده شده و گامی موثر در جهت ارایه خدمات مناسب به شهروندان برداشته شود.